Retur- og refusjonspolicy

Kjøpsvilkår

Generelle vilkår og betingelser
GetTested tilbyr et bredt spekter av helseanalyser til enkeltpersoner og bedrifter. Vi samarbeider med flere underleverandører av medisinske laboratorietjenester for analyse av prøver.

Sist oppdatert: 20. mai 2023

For å bestille våre analyser må du være minst 18 år gammel; personer under 18 år trenger tillatelse fra foreldre.
GetTested erstatter ikke tradisjonell helsetjeneste. Ved problemer bør du alltid kontakte helsetjenesten.
Ved å plassere din bestilling aksepterer du våre kjøpsvilkår.

Testresultater

Du vil motta ditt testresultat digitalt via innloggingen du opprettet da du registrerte testen din. Svartiden varierer for ulike analyser, informasjon om hvor lang tid analysen din tar kan finnes på produktsiden. Du som kunde er ansvarlig for å registrere din unike test-ID for å motta svar på analysen din. Svarene på analysene dine sendes kryptert med ID-verifisering for maksimal sikkerhet.

Frakt- og leveringsvilkår

Frakt tilkommer fra 32 NOK, avhengig av hvilken frakttjeneste du velger.

Våre produkter sendes til den adressen du oppga ved bestilling. Du som kunde er ansvarlig for å oppgi korrekt adresseinformasjon ved bestilling. Dersom du ikke har mottatt leveransen innen 10 arbeidsdager, vennligst kontakt oss på hello@gettested.no, så vil vi hjelpe deg.

Priser og betaling

Alle priser oppgis i GBP inkludert MVA.

Betaling skjer med kortbetaling via betalingsleverandøren Stripe, som aksepterer VISA, Mastercard eller AMEX.

Angrerett

Du som kunde har 14 dagers angrerett. Angrefristen begynner å løpe den dagen du mottok varene. Angreretten gjelder kun for analyser som ikke er sendt til laboratoriet for analyse, og hvor testsettet, inkludert forhåndsbetalt konvolutt, ikke er brukt. Kontakt hello@gettested.no for å benytte deg av din angrerett og for videre instruksjoner. Dersom du ikke returnerer alt i original stand, forbeholder vi oss retten til å trekke fra beløpet for refusjonen for å dekke kostnadene for materiale.

Vi ber deg følge instruksjonene nøye. Hvis du mot formodning trenger mer materiale for å utføre testen din, kan du kjøpe det selv i vår nettbutikk. Dette er fordi vi har presset prisene til det maksimale slik at du som kunde får det beste tilbudet på markedet.

Ved angrerett vil vi refundere deg innen 30 dager fra den dagen du mottok varen. Eventuelle frakt- og returkostnader dekkes av kunden og refunderes ikke.

Dersom du som kunde har brukt ditt testsett og angrer på kjøpet etter dette, vil vi belaste en kostnad på 100 NOK for testsettet og 32 NOK for frakt (totalt 132 NOK) som trekkes fra det totale beløpet vi refundere deg, dette for å dekke kostnadene for prøvematerialet.

Reklamasjon

Hvis varen du mottok er skadet eller hvis du mottok feil vare, vennligst kontakt hello@gettested.no så snart som mulig, så vil vi hjelpe deg.

Vi ber deg følge instruksjonene nøye. Skulle du uventet ha behov for mer materiale for å utføre testen din, vennligst kontakt hello@gettested.no.

Ved tvist følger vi Forbrukertvistutvalgets anbefalinger.

Kundehensyn

Den personlige informasjonen du oppgir i forbindelse med ditt kjøp lagres slik at vi kan oppfylle vår avtale om tjenester eller produkter overfor deg. I henhold til Personopplysningsloven har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Kontakt oss på hello@gettested.no hvis noen informasjon er feil, så vil vi rette det eller slette det.

Hvis du har valgt å motta våre nyhetsbrev, vil vi også behandle dine personopplysninger for å sende deg informasjon om vår virksomhet.

Annet

GetTested forbeholder seg retten til å foreta prisendringer og er ikke ansvarlig for eventuelle feil som kan tilskrives et laboratorium brukt for prøvetaking og analyse.

GetTested forbeholder seg retten til å gjøre feil i artikkelinformasjonen.