Retur- og refusjonspolicy

Disse kjøpsvilkårene gjelder for din bruk av nettstedet gettested.no og alle bestillinger som legges inn hos GetTested. Hvis du har spørsmål om kjøpsvilkårene, vennligst kontakt oss.

Disse kjøpsvilkårene ("Vilkårene") regulerer ditt kjøp av laboratorie- og hurtigtestsett fra GetTested International AB ("vi", "oss" eller "vår"). Ved å legge inn en bestilling hos oss, godtar du å være bundet av disse vilkårene. Vennligst les dem nøye før du foretar et kjøp.

Testresultater
Du vil motta testresultatene dine digitalt via innloggingen du opprettet da du registrerte testen. Svartiden varierer avhengig av analysen. Informasjon om svartiden for din spesifikke analyse finner du på produktsiden. Du som kunde er ansvarlig for å registrere din unike test-ID for å motta resultatene dine. Resultatene sendes kryptert med ID-verifisering for maksimal sikkerhet. Frakt- og leveringsvilkår Fraktkostnader tilkommer.

Våre produkter sendes til adressen du oppga ved bestilling. Du som kunde er ansvarlig for å oppgi riktige adresseopplysninger når du bestiller. Hvis du ikke har mottatt bestillingen din, anbefaler vi at du først sporer forsendelsen via transportørens nettside, for eksempel UPS eller FedEx. Dobbeltsjekk at adressen i ordrebekreftelsen din er korrekt – for eksempel at husnummer eller leilighetsnummer ikke mangler. Hvis du ikke har mottatt leveringen innen 10 virkedager, vennligst kontakt oss via chat for raskest mulig hjelp.

Ufullstendig adresse
Hvis adressen på bestillingen er ufullstendig og leveringen ikke kunne gjennomføres som følge av dette, må du kontakte oss innen to uker slik at vi kan hjelpe deg videre. Hvis vi blir kontaktet innen denne tidsperioden, kan vi sende bestillingen på nytt, men du som kunde betaler fraktkostnaden. Hvis du heller ønsker refusjon, kan vi tilby 50 % refusjon av ordreverdien.

Priser og betaling
Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer merverdiavgift. Betaling skjer med kort via betalingsleverandøren Stripe, som aksepterer VISA, Mastercard eller AMEX.

Angrerett
Som kunde har du 14 dagers angrerett. Angrefristen gjelder fra den dagen du har mottatt bestillingen i henhold til sporingslenken i leveringsbekreftelsen din.

Angreretten for laboratorietester gjelder kun dersom testen ikke er sendt til laboratoriet for analyse.

Angreretten for hurtigtester gjelder kun for ubrukte tester der emballasjen er uåpnet.

For å benytte angreretten ber vi deg kontakte oss via chatboten på nettsiden vår for videre instruksjoner. Hvis testen ikke returneres komplett og i original stand, forbeholder vi oss retten til å trekke et beløp tilsvarende materialkostnaden fra refusjonen.

Ved godkjent angrerett refunderer vi deg innen 30 dager fra den datoen du mottok varen i henhold til ordre­sporingen. Frakt- og returkostnader betales av kunden og refunderes ikke.

Uregistrert test
Hvis du har sendt inn laboratorietesten for analyse, men har glemt å registrere den, vil testen bli destruert, ettersom laboratoriet ikke kan analysere uregistrerte tester. Hvis du kontakter oss innen 2 måneder fra den datoen testen ble sendt inn, kan vi sende deg et nytt testsett til en pris av 100 NOK (fraktkostnad kommer i tillegg). Hvis det har gått mer enn 2 måneder, må testen kjøpes på nytt til full pris.

For DNA-tester, som har lengre analysetid, gjelder samme vilkår etter 4 måneder.

Viktig informasjon om hurtigtester
Hurtigtester gir et foreløpig screeningsresultat og er laget for å indikere om videre undersøkelser kan være nødvendige. Selv om testene er pålitelige ved korrekt bruk, erstatter de ikke laboratoriediagnostikk. En full medisinsk diagnose skal alltid stilles av en helsepersonell, basert på klinisk vurdering og, der det er relevant, bekreftende laboratorietester.

Merk: Forskjeller mellom resultater fra hurtigtester og påfølgende laboratorietester kan forekomme på grunn av faktorer som tidspunkt for prøvetaking, testens følsomhet eller biologisk variasjon. Et positivt resultat fra en hurtigtest skal alltid tolkes som en indikasjon på at videre testing er nødvendig – ikke som en endelig diagnose. For bekreftelse og riktig medisinsk veiledning anbefaler vi på det sterkeste at du kontakter helsepersonell.

Tester som viser kontrollinjen (C), regnes som gyldige, noe som betyr at testprosedyren har fungert riktig. Brukte og gyldige tester regnes som forbrukt og kan ikke returneres eller refunderes. Vi er ikke ansvarlige for resultater som er påvirket av feil håndtering eller manglende overholdelse av de medfølgende instruksjonene.

Hvis alle instruksjoner er fulgt riktig, men testen din ikke viser kontrollinjen (C) og gir et uklart resultat, ber vi deg kontakte oss. Vi hjelper deg gjerne med å avgjøre om testen er utført riktig, eller om produktet kan være defekt.

Reklamasjoner
Hvis varen du har mottatt er skadet, eller du har fått feil vare, ber vi deg kontakte oss via chatboten for raskest mulig service. Du kan også nå oss på e-post: hello@gettested.no. Vennligst følg instruksjonene nøye. Hvis du trenger ekstra materiell for å gjennomføre testen din, ber vi deg også kontakte oss via chatboten. Ved tvist følger vi Forbrukertilsynets anbefalinger.

Kundens personvern
Personopplysningene du oppgir i forbindelse med kjøpet, lagres slik at vi kan oppfylle vår avtale om levering av tjenester eller produkter til deg. I henhold til personvernloven har du rett til innsyn i opplysningene vi har registrert om deg. Kontakt oss på hello@gettested.no hvis opplysningene er feil, så retter eller sletter vi dem.

Hvis du har valgt å motta nyhetsbrevene våre, behandler vi også personopplysningene dine for å kunne sende deg informasjon om vår virksomhet.

Øvrig
GetTested forbeholder seg retten til å endre priser og er ikke ansvarlig for eventuelle feil som kan tilskrives laboratoriet vi benytter til prøvetaking og analyse.

GetTested forbeholder seg retten til feil i produktinformasjonen.